I AM MONSTER BLOG

it's chloriryeen FUCKIN NOTEBOOK

This Month Band??Sekumpulan Orang Gila (0)

Thursday, March 31, 2011 by , under

Hey!!bertemu kembali..hahha!!hari ini aku tulis pasal satu band post-hardcore yang menjadi salah satu band favourite aq,iaitu Sekumpulan Orang Gila


Sekumpulan Orang Gila (SOG) adalah pembawa rentak Post-Hardcore/Metalcore dari Batu Caves, Malaysia. Terdiri daripada enam remaja yang berbakat. Mereka terdiri daripada ACAP (vokal / screamer), Adek (gitar / clear voice), Nazrin (gitar / clear voice / seruling / cello), Lee (drum), Mel (bass) dan Naz (keyboardist / synth)

Bermula pada pertengahan tahun 2005 dengan pada mulanya 3 ahli band yang Adek, Nazrin, dan Razali benar-benar ingin membentuk sebuah band. Lalu mereka memutuskan untuk membentuk sebuah band rock dengan nama Sound Of Genosid. Mereka mempunyai pengaruh muzik yang sangat besar dari sebuah band bernama System Of A Down. Bermula dengan perjalanan serius dari awal-2008 dari persembahan dan Mel, dengan ACAP bergabung dengan band ini. Kemudian mereka menukar nama mereka menjadi Sekumpulan Orang Gila. Kemudian, mereka melancarkan promo pertama mereka (dirakam sendiri) pada akhir 2008. Kemudian pada pertengahan-2009, Sam bergabung dengan band ini untuk bersama-sama melengkapkan band ini. Sekarang SOG lebih baik dari sebelumnya setelah Nazhar mengganti Sam kerana beberapa alasan dalaman pada pertengahan 2010.

Sejak itu, mereka memperluaskan pengaruh muzik merka mulai dari British Rock seperti Muse, Radiohead dan Coldplay untuk lagu-lagu berat seperti The Devils Wears Prada, Asking Alexandria dan Underoath. Sejak Nazrin dan Adek memanfaatkan pengetahuan muzik mereka yang mereka pelajari di universiti ke SOG,  kami juga menambah beberapa rentak dan melodi muzik dunia asli seperti Afrika, India dan Arab, lagu-lagu tradisional Melayu dan beberapa elemen klasik seperti muzik dari baroque dan romantis. Sebagai hasilnya, kami mencipta sebuah crossover atau tune hibrid yang membuat kami menjadi lebih fleksibel untuk tampil di acara apa pun seperti gigs Underground, malam prom, acara korporat , sesi akustik dan bahkan acara mainstream.

Orang selalu bertanya "Mengapa nama band anda adalah Sekumpulan Orang Gila". Anda akan tahu jawapannya setelah melihat persembahan mereka. Mereka menggunakan nama band mereka sebagai aset mereka semasa persembahan mereka.  Mereka melakukan dengan sangat bersemangat, kecekapan memainkan persembahan hiper dan energik ditambah mencipta persembahan yang hebat. Kadang-kadang, mereka juga membawa alat muzik yang jarang dilihat untuk dimainkan dalam ketika persembahan seperti Cello dan Seruling Buluh untuk mencipta perbezaan antara SOG dan band lain. Kadang-kadang SOG akan mempunyai set seperti muzik-visual yang jarang dilihat yang membuatkan semua orang ke pengalaman yang lebih baik dalam muzik.

Baru-baru ini, SOG menjadi juara Battle Of Akustik 2010 di Lepaq Cafe, Kelana Jaya dan Nazrin menang pertama runner-up di Pembicara UTAMA (sebuah tanda ASTRO TV realiti baru menunjukkan mencari komposer dan penerbit muda berbakat di seluruh Malaysia).

Anda boleh mengikuti Fanpage mereka di Facebook dengan mencari ''SOG"(Click Here)

Thanks for reading pals..
p/s:thank to Raja Nazrin Shah yang telah memberi kerja sama yang baik..



0 Reply to "This Month Band??Sekumpulan Orang Gila"

Post a Comment